Näin Kotitila.fi toimii


Kotitila.fi - Hyvää ruokaa suoraan tilalta, kotiovelle toimitettuna


1. Kun tilaat Kotitila.fi-palvelusta, tiedät aina täsmälleen miltä tilalta ruokasi tulee. Tutustu tuotevalikoimaamme ja tuottajiin ja valitse mieluisat tuotteet.


2. Valitse sinulle sopiva toimituspäivämäärä ja -aika. Toimituspäivät vaihtelevat tuotteittain. Toimitusaika on joko klo 12-16 tai klo 17-21 välillä.


3. Kotitilan logistiikkakumppanit A2B ja Bring vastaavat kylmäkuljetuksesta ja tuovat lähetyksen kotiovellesi. Toimitusalueemme on pääkaupunkiseutu ja (lähes kaikki) kehyskunnat.




Kysymyksiä ja vastauksia

 

1.   Mikä Suomen Kotitila on?

 

Suomen Kotitila on lähi- ja luomuruoan verkkokauppa, joka edistää puhtaan, maukkaan ja reilun ruoan asiaa Suomessa.

 

Tarjoamme asiakkaillemme vaivattoman tavan ostaa hyvää ruokaa suoraan tilalta, kätevästi kotiin kuljetettuna. Kun tilaat Kotitila.fi-palvelusta, tiedät aina tarkkaan miltä tuottajalta ruoka tulee. Eläinten hyvinvointi on Kotitilan tuottajakumppaneille ensiarvoisen tärkeää.

 

Tuottajakumppaneillemme tarjoamme joustavan tavan myydä tuotteita suoraan asiakkaille, jotka arvostavat laadukasta ja reilua ruokaa. Tämän ansiosta tuottaja saa paremman korvauksen työstään ja tuotteistaan.

 

Tällä toimintamallilla varmistamme, että asiakkaamme saavat parasta mahdollista laatua, kotiin toimitettuna ja kilpailukykyiseen hintaan.

 


2.   Miten Kotitila.fi-palvelu toimii?

 

Kotitila.fi-palvelusta voi ostaa laatulihaa erilaisina paketteina, kätevästi kotiin toimitettuna. Kun ostat meiltä, tiedät aina tarkalleen, miltä tilalta ruoka tulee, ja voit tutustua tilan toimintaan sivujemme kautta.

 

Tuotteet on pakattu tyypillisesti 0,5-1,0 kg:n vakuumipakkauksiin, jotka voi käyttää heti tai pakastaa sellaisenaan. Kunkin tuotteen tarkka sisältö ja pakkauskoot kerrotaan tuotesivuilla. Osa tuotteista on pakastettuja, osa tuoreita.

 

Maksaminen tapahtuu tilauksen yhteydessä turvallisesti joko verkkopankin kautta tai luottokortilla.

 

Tilauksen yhteydessä voit valita toimituspäivän ja kellonajan. Kuljetuksesta kotiovellesi huolehtivat yhteistyökumppanimme A2B ja Bring.

 

 

3.   Millainen valikoima Kotitilalla on?

 

Keskitymme laadukkaaseen ja reiluun lähi- ja luomulihaan: meiltä voi ostaa possua, lammasta, kanaa ja muita lintuja sekä pihvikarjan lihaa. Lisäksi kauttamme saa ostaa luomukananmunia ja kalaa.

 

Valikoimamme vaihtelee sekä sesonkien mukaan että tuottajakohtaisesti. Sesongit kuuluvat lihankasvatukseen siinä missä muuhunkin ruokaan: tuoretta lampaanlihaa on saatavilla pääsiäisenä ja syksyllä, herkulliset joulukinkut tilataan marraskuussa, ja kesällä käyvät kaupaksi grillaukseen räätälöidyt tuotepaketit.

 

Tuottajakumppanimme ovat tyypillisesti pienehköjä tiloja, jotka tarjoavat tuotteitaan myyntiin kukin omalla rytmillään. Tämä vaikuttaa valikoimaan niin, että tietyn tuottajan lihaa voi ostaa esimerkiksi kahden viikon välein, kerran kuussa, tai ainoastaan syyssesongin ajan.

 

Laadukkaan ja reilusti tuotetun lihan, ennen kaikkea luomun, kysyntä ylittää tarjonnan Suomessa. Jopa suurimmissa kaupungeissa voi olla vaikeaa aina löytää luomulihaa. Tavoitteenamme on, että Kotitilalla on jatkuvasti tarjolla laadukkaita tuotteita kaikissa tuoteryhmissä.

 

 

4.   Kuinka kauan kestää, että saan ostamani tuotteet?

 

Toimitusaika riippuu tuotteesta. Kun ostat tuotteet, valitset aina toimituspäivämäärän annetuista vaihtoehdoista. Tyypillisesti toimitusaika on 1-2 viikkoa.

 

Kotitila tilaa tuotteet suoraan tuottajilta asiakkaiden tekemien ostojen perusteella. Emme siis pidä välivarastoa. Näin toimimalla saat huipputuoretta lihaa suoraan tuottajalta, ilman ylimääräistä varastointia tai kuljetuksia.

 

Kannattaa siis ennakoida, kuinka paljon lihaa käytät, ja tehdä tilaukset hyvissä ajoin.

 

 

5.   Miten kotiinkuljetus toimii käytännössä?

 

Tilauksen yhteydessä valitset annetuista vaihtoehdoista sinulle sopivan toimituspäivämäärän ja toimituksen kellonajan (klo 12-16 tai klo 17-21, riippuen postinumerostasi).

 

On  tärkeää, että olet vastaanottamassa lähetystä sovittuna ajankohtana. Logistiikkakumppanimme toimittaa tilauksen  kotiovellesi, ja luovuttaa tuotteet sinulle. Koska kyseessä on herkästi pilaantuva tuote, emme voi jättää toimitusta oven taakse odottamaan. Jos et ole kotona sovittuna ajankohtana, toimitus palautuu meille. Joudumme silloin valitettavasti hävittämään tuotteet emmekä siksi voi palauttaa rahoja.

 

Saat tilauksen tehtyäsi sähköpostitse tilausvahvistuksen, jossa on kaikki tarpeellinen tieto mm. kotiinkuljetuksesta. Päivämäärä ja kellonaika kannattaa laittaa heti muistiin. Kun toimituspäivä lähestyy, lähetämme sinulle muistutuksen sähköpostitse. Haluamme, että olet paikalla vastaanottamassa maukkaan tilauksesi!

 

 

6.   Kuinka paljon kotiinkuljetus maksaa?

 

Kotiinkuljetuksen hinta on 9,90 € (sis. alv) / laatikko. Kuljetuksen hinta lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.

 

 

7.   Toimitatteko mihin tahansa osoitteeseen Suomessa?

 

Toimitusalueemme on pääkaupunkiseutu ja kehyskunnat. Aiemmin asti pystyimme toimittamaan lähes koko Suomeen, mutta valitettavasti Posti lopetti koko maan kattaneet Termo-kylmäkuljetukset 1.4.2016. Näin ollen toistaiseksi toimitusalueemme kattaa pääkaupunkiseudun ja lähialueet.

Toimitamme kaikkia tuotteita pääkaupunkiseudulle (Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen). Pääkaupunkiseudun kehyskuntiin on myös toimituksia, mutta aivan kaikkia tuotteita emme pysty toimittamaan kaikkien kehyskuntien alueelle. Tarkista siis tuottajakohtaisesti, voimmeko toimittaa kyseisen tuottajan tuotteita sinun postinumeroalueellesi.


Kun tilauksen yhteydessä annat osoitetietosi, järjestelmämme varmistaa automaattisesti, että pystymme toimittamaan antamaasi osoitteeseen. Toimituskellonaikoja on kaksi: klo 12-16 ja klo 17-21. Postinumerostasi riippuu myös se, onko kumpikin vai ainoastaan toinen vaihtoehto mahdollinen.

 


8.  Mitä Kotitilan ”Tyytyväisyystakuu” tarkoittaa?

 

Kotitilan tuotteet ovat valikoitujen tuottajien huipputuotteita. Kun tilaat meiltä, tiedät aina tarkalleen miltä tilalta ruoka tulee ja voit olla varma siitä, että saat parasta mahdollista laatua.


 

Kotitilan logistiikkakumppanit vastaavat tuotteiden kylmäkuljetuksesta, kotiovellesi asti.


Jos kuitenkin jostain syystä et ole tyytyväinen tuotteeseen, ota meihin pikaisesti yhteyttä niin ratkaistaan asia yhdessä. Meille tyytyväiset asiakkaat ovat ensiarvoisen tärkeitä, ja haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Reklamaatiotilanteessa ota yhteyttä: asiakaspalvelu@kotitila.fi. Vastaamme mahdollisimman nopeasti, ja viimeistään 2 työpäivän aikana.


 

9.   Usean kilon kertaostos tuntuu liian isolta määrältä. Mitä voin tehdä?

 

Voit esimerkiksi jakaa paketin sisällön yhdessä ystäväsi kanssa. Liha toimitetaan tyypillisesti 0,5-1,0 kilon vakuumipakkauksissa, ja paketin sisällön voi helposti jakaa useamman henkilön kesken. Halutessanne voitte myös avata vakuumipakkaukset, paloitella isommat kappaleet kuten paistit pienemmäksi ja pakastaa ne muovipusseissa. Kananmunat toimitetaan 30 munan kennoissa, jotka on helppo jakaa vaikkapa naapurin tai työkavereiden kanssa.


Pakastintilan riittävyys saattaa myös arveluttaa. Yllätyimme itse myönteisesti siitä, että tavallisen jääkaappipakastimen yhteen laatikkoon mahtuu kevyesti ainakin 6 kiloa lihaa. Ja pakastimeen tulee kummasti tilaa, kun sieltä siivoaa pois toissavuotiset joulutortut ja vanhat puoliksi syödyt jäätelöpaketit...

 

 

10.   Pihviliha on tunnetusti parhaimmillaan, kun sitä on raakakypsytetty. Onko Kotitilan myymä liha valmiiksi raakakypsytettyä?

 

Osa naudanlihan tuottajista raakakypsyttää lihan ennen toimitusta, osa toimittaa lihan tuoreena. Kunkin tuotteen esittelysivulla kerrotaan, onko kyseinen tuote valmiiksi raakakypsytetty vai ei.

 

Lihat voi helposti raakakypsyttää myös itse kotioloissa säilyttämällä niitä jääkaapissa vähintään 3-4 viikkoa. Jos lihaa ei ole valmiiksi raakakypsytetty, saat meiltä tuotteen mukana raakakypsytysohjeet.

 

Jauheliha toimitetaan aina tuoreena, ja se on käytettävä tai pakastettava heti.


Ainoastaan naudanliha vaatii raakakypsytyksen. Lammas, possu ja kana ovat valmiita käytettäväksi saman tien.

 

 

11.   Haluan pysyä ajan tasalla Kotitilan tarjouksista ja uusista tuotteista. Miten se onnistuu kätevimmin?

 

Voit tilata uutiskirjeemme ja tykätä meistä Facebookissa. Uutiskirjeen voit tilata etusivun oikean reunan painikkeesta tai sivuston alareunassa olevan tilaustoiminnon kautta.

 

Molempia kanavia pitkin kerromme säännöllisesti ajankohtaisista tuotteista, uutuuksista, tarjouksista ja muista kuulumisistamme.